ΤΥΠΟΣ ΜΗΧΑΝΗΣ & ΥΨΟΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΟΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ
Οι σέλες διατίθενται σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων, μεγεθών και υψών, επειδή κάθε τύπος μοτοσικλέτας έχει διαφορετικό σκοπό - και συνεπώς, λειτουργία.
Ως άμεσο αποτέλεσμα της σχεδίασης της κάθε μηχανής αλλά και του styling της μοτοσικλέτας, οι σέλες μοτοσικλετών έχουν διαφορετικά σχήματα με στόχο να προσφέρουν άνεση στον αναβάτη, ενώ παράλληλα να λειτουργούν και ως διαχωριστική γραμμή από το έδαφος.
Τα cruisers τείνουν να έχουν τα χαμηλότερα καθίσματα, καθώς οι κινητήρες τους είναι συνήθως στενοί εν σειρά v-twins, τοποθετημένοι μπροστά από τον αναβάτη. Αυτό αφήνει αρκετό χώρο ώστε να τοποθετηθεί η σέλα πιο κοντά στο έδαφος.
Οι αθλητικές μοτοσικλέτες έχουν συνήθως υψηλότερες σέλες, επειδή η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στη μοτοσικλέτα να λυγίζει περισσότερο στις στροφές. Οι εγκάρσια συναρμολογημένοι, πολυκύλινδροι κινητήρες που είναι συχνοί στις αθλητικές μοτοσικλέτες μπορούν επίσης να δημιουργήσουν στενότερη κατασκευή, η οποία αναγκάζει σε μια υψηλότερη τοποθέτηση των καθισμάτων.
Τα Offroad, διπλής χρήσης και supermoto έχουν αυξημένες αναρτήσεις ταξιδιού, οι οποίες μπορούν να κάνουν φοβερή δουλειά στην εξομάλυνση των επιφανειακών ανωμαλιών. Οι μεγαλύτερες αναρτήσεις αυξάνουν επίσης τη συνολική ανύψωση της μοτοσικλέτας και, φυσικά, τη σέλα. Αλλά όπως θα δείτε παρακάτω, δεν θα πρέπει πάντα να λαμβάνετε τις εκτιμήσεις ύψους των καθισμάτων σε offroad μηχανές ως την ονομαστική τους αξία.