ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ & ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

   Χωρίς ιδιαίτερο κόπο, μπορείτε να διαπιστώσετε ότι η αλλαγή ταχύτητας σε μια μοτοσικλέτα είναι ευκολότερη από όσο ακούγεται. Μόλις αποκτήσετε μια αίσθηση για το πού και πώς απελευθερώνεται ο συμπλέκτης, πόσο γκάζι απαιτείται για την ομαλή επιτάχυνση και πόση δύναμη χρειάζεται το πηδάλιο, η όλη διαδικασία θα καταστεί ευκολότερη και θα απαιτήσει λιγότερη συγκέντρωση.
Ακολουθούν μερικές συνήθεις ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τη αλλαγή ταχυτήτων:
Ε: Πώς μπορώ να μάθω πότε να αλλάζω ταχύτητες;
Α: Δεν υπάρχει μαθηματική εξίσωση για το βέλτιστο σημείο αλλαγής. Οι υψηλές στροφές δεν απαιτούνται για τις περισσότερες συνθήκες οδοστρώματος και θα πρέπει γενικά να αποφεύγονται, όπως και η αλλαγή πολύ νωρίς με αποτέλεσμα ο κινητήρας να μην μπορέσει να παράξει αρκετή ισχύ για επαρκή επιτάχυνση. Τυπικά, το καλό σημείο της ισχύος του κινητήρα - δηλαδή, εκεί που παράγει αρκετή ροπή για να προσφέρει την πιο αποτελεσματική επιτάχυνση - είναι το σημείο στο οποίο οι περισσότεροι κινητήρες "θέλουν" αλλαγή ταχύτητας.
Επειδή οι μηχανές παρέχουν την πιο αποτελεσματική δύναμή τους σε σημαντικά διαφορετικές στροφές, χρησιμοποιήστε το ένστικτό σας για να αποφασίσετε πότε πρέπει να αλλάξετε.
Ε: Πώς βρίσκω τη νεκρά;
Η εύρεση της νεκράς είναι μια από τις πιο συνήθεις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι αναβάτες. Η "Εύρεση" της νεκράς μπορεί να χρειαστεί επιπλέον προσπάθεια με κάποια κιβώτια ταχυτήτων, αλλά λίγη υπομονή και ένα απαλό άγγιγμα κάνουν την εργασία ευκολότερη. Τραβήξτε απαλά τον επιλογέα προς τα κάτω από τη δεύτερη ταχύτητα, ενώ πιέζετε το συμπλέκτη μέχρι το τέρμα. Εάν δεν πιέζετε τον συμπλέκτη μέχρι το τέλος, ίσως είναι πιο δύσκολο να φτάσετε τη νεκρά. Κοιτάξτε στον πίνακα οργάνων για μια ουδέτερη φωτεινή ένδειξη, η οποία είναι συνήθως πράσινη. Εάν ξεπεράσετε την νεκρά και πάτε στην πρώτη ταχύτητα (το οποίο είναι πολύ συνηθισμένο), χρησιμοποιήστε την άκρη της μπότας σας, ώστε να μην ασκήσετε υπερβολική πίεση στον επιλογέα...
Με αρκετή πρακτική, θα έχετε μια αίσθηση για το πώς να βρείτε τη νεκρά χωρίς να το σκεφτείτε!
Ε: Πώς μπορώ να αλλάξω πιο ομαλά;
Α: Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αλλάξετε ομαλά είναι να δώσετε προσοχή στη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας σας: εάν η μοτοσικλέτα σας κινείται απότομα όταν αφήνετε τον συμπλέκτη, πιθανότατα να κάνετε πολύ απότομη κίνηση με το αριστερό σας χέρι. Αν κινηθείτε μπροστά κατά τη διάρκεια των αλλαγών, ενδέχεται να δίνετε υπερβολική πίεση. Και αν η μοτοσικλέτα σας επιβραδύνεται κατά τη διάρκεια των αλλαγών, ίσως να μην ανεβάζετε επαρκώς τον κινητήρα μεταξύ των αλλαγών ταχύτητας, πράγμα που θα επιτρέψει στον κινητήρα να επιβραδύνει πραγματικά τη μοτοσικλέτα. Η ομαλή αλλαγή αφορά αποκλειστικά την προσοχή στον τρόπο αλληλεπίδρασης του συμπλέκτη, του γκαζιού και του επιλογέα ταχυτήτων και την ενορχήστρωση των τριών μεταξύ τους.
Ε: Πώς μπορώ να επιβραδύνω σε ένα κόκκινο φανάρι ή σε ένα σήμα stop;
Α: Επειδή κάθε ταχύτητα λειτουργεί σε ένα συγκεκριμένο εύρος στροφών, θα χρειαστεί να μειώσετε την ταχύτητά σας αν καταλήξετε να πηγαίνετε πολύ αργά για την ταχύτητα που έχετε επιλέξει. Ας υποθέσουμε ότι ταξιδεύετε με ταχύτητα 50 χλμ. με την 5η ταχύτητα και πρέπει να σταματήσετε τελείως: ο σωστός τρόπος επιβράδυνσης είναι να μειώσετε την ταχύτητά σας, επιλέγοντας χαμηλότερη ταχύτητα και αφήνοντας το συμπλέκτη καθώς μειώνετε το γκάζι για να ταιριάξετε τις στροφές. Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το φρενάρισμα του κινητήρα για να βοηθήσετε στην επιβράδυνση, αλλά θα σας επιτρέψει να επιταχύνετε ξανά εάν αλλάξει ένα φανάρι ή εάν αλλάξουν οι συνθήκες κυκλοφορίας και δεν είναι πλέον απαραίτητη η παύση. Εάν φτάσετε σε πλήρη στάση, είναι καλύτερο να μετακινηθείτε στη νεκρά, να κρατήσετε το φρένο και να μετακινηθείτε στην 1η ταχύτητα λίγο πριν ώστε να είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε.
Ε: Τι συμβαίνει αν σταματήσω;
Α: Μην ανησυχείτε αν σταματήσετε τη μοτοσικλέτα σας, αλλά κάντε άμεσα βήματα για να ξεκινήσετε τη μοτοσικλέτα σας και να κινηθείτε. Η παραμονή σε ακινησία όταν η κυκλοφορία επιταχύνει γύρω από εσάς είναι επικίνδυνη, έτσι θα πρέπει να πιέσετε το συμπλέκτη, να ξεκινήσετε τη μηχανή, να βάλετε πρώτη, και να κινηθείτε όσο το δυνατόν συντομότερα.
Ε: Είναι σωστό να παραλείψω τις ταχύτητες;
Α: Εάν επιθυμείτε να ανεβείτε ψηλότερα αλλά να παραλείψετε μια ταχύτητα, αυτό θα έχει περίπου τον ίδιο ρυθμό επιτάχυνσης (αν και κάθε αλλαγή ταχυτήτων θα διαρκέσει περισσότερο). Παρόλο που αυτός μπορεί να μην είναι ο ομαλότερος τρόπος οδήγησης, μπορεί να κερδίσετε σε καύσιμο εάν γίνει αποτελεσματικά.
Ε: Πρέπει να αφήσω τη μοτοσικλέτα με ταχύτητα όταν την σταθμεύω;
Α: Είναι εντάξει να αφήσετε τη μοτοσυκλέτα σας σε νεκρά όταν σταθμεύετε σε επίπεδο έδαφος, αλλά αν σταθμεύετε σε κλίση, αφήνοντας το με ταχύτητα (κατά προτίμηση πρώτη), αποφεύγετε να γλιστρήσει.

 

Μενού
Λ. Βουλιαγμένης 583, Αργυρούπολη
210 9969793