Όμως ποτέ δεν έμειναν ένα αξεσουάρ μόνο για Γερμανούς και με το πέρασμα των δεκαετιών, τα sidecars παρέμειναν ως ένα ειδικού τύπου αξεσουάρ που προσδίδει στη μοτοσυκλέτα χώρο και άνεση και είναι πολύ χρήσιμο για μεγάλα ταξίδια. Μάλιστα, οι νέες κατασκευές sidecars είναι πραγματικά όμορφες αφού σχεδιαστικά ακολούθησαν την τάση της κάθε εποχής.
Σχετικά με την οδήγηση με sidecar, ξεχάστε ό,τι έχετε μάθει αναφορικά με την οδήγηση μοτοσικλέτας, ή σχεδόν όλα. Όταν συνδέσετε ένα sidecar με μια μηχανή (και μιλάμε για παραδοσιακά sidecar εδώ), η μηχανή σας μετατρέπεται σε ένα εντελώς άλλο όχημα.
Αν δεν βρίσκεστε στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιαπωνία ή τη Νέα Ζηλανδία, to sidecar σας πιθανότατα θα είναι τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά της μοτοσικλέτας. Όταν επιταχύνετε, η ροπή θα τείνει να στραφεί προς την κατεύθυνση του sidecar. Όταν επιβραδύνετε, θα απομακρύνεται από αυτό.
Τα περισσότερα sidecar έχουν (ή θα έπρεπε να έχουν) ένα ξεχωριστό φρένο για τον τροχό του sidecar που συνδέεται με το πίσω φρένο της μοτοσικλέτας.
Εφαρμόζοντας το πίσω φρένο θα κάνετε το όχημα να σταματήσει σε ευθεία γραμμή - εξαιρετικό, αν πηγαίνετε ευθεία, αλλά ίσως δεν είναι τόσο καλό αν θελήσετε να σταματήσετε σε μια στροφή. Φρενάρετε όσο γίνεται σε ευθεία γραμμή, όποτε είναι δυνατόν.
Μέσα σε τριάντα δευτερόλεπτα από την πρώτη σας βόλτα, θα διαπιστώσετε ότι δεν μπορείτε να γείρετε παραδοσιακά το sidecar σας σε μια στροφή όπως ένα ποδήλατο. Ξεχάστε το countersteering, αλλά γείρτε προς την κατεύθυνση της στροφής, όπως θα κάνατε σε ένα κανονικό ποδήλατο.
Τα sidecar χειρίζονται καλύτερα με βάρος στο κάθισμα. Εάν δεν έχετε έναν επιβάτη, προσθέστε όσο περισσότερο βάρος μπορείτε και ρυθμίστε το όσο πιο χαμηλά μπορείτε ενδεχομένως.
Γύρω στις 25-45 κιλά είναι ένα καλό βάρος, αυτό είναι περίπου το βάρος ενός ζευγαριού μεγάλων σάκων σκυλοτροφής. Το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να οδηγήσετε με ένα άδειο κάθισμα και έναν επιβάτη από πίσω σας.
Η ανύψωση του τροχού του sidecar στις στροφές, γνωστό ως «ιπτάμενο κάθισμα», είναι μια προηγμένη τεχνική που φαίνεται εντυπωσιακή, εφόσον γίνει εκ προθέσεως.
Για εξάσκηση, βρείτε ένα μεγάλο, άδειο πάρκινγκ και διαγράψτε μερικά οχτάρια, αρχίζοντας αργά και σταδιακά αυξήστε την ταχύτητά σας μέχρι να σηκωθεί το κάθισμα. Θα παρατηρήσετε αμέσως ότι είστε τώρα καβάλα σε μια μεγάλη, μη ισορροπημένη μοτοσικλέτα που ανταποκρίνεται σαν μια παραδοσιακή μηχανή.