Η δουλειά οποιασδήποτε ανάρτησης είναι να προσδίδει στον αναβάτη ασφάλεια, άνεση και άνετη μετακίνηση, να αποφεύγει την ανατροπή του πλαισίου της μοτοσικλέτας από προσκρούσεις στο δρόμο, και να διατηρεί τα ελαστικά σε επαφή με την επιφάνεια.
Παρακάτω θα βρείτε όσα χρειάζεται να γνωρίζετε σχετικά με τις αναρτήσεις, καθώς και τους όρους που είναι πιθανό να ακούσετε.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Αυτή είναι μια μέτρηση του πόσο ένας τροχός κινείται πάνω-κάτω. Τα dirtbikes απαιτούν πολλές διαδρομές - έως 30 cm τόσο στο μπροστινό όσο και στο πισινό - για να ανταπεξέλθουν σε άλματα, βράχους και λακκούβες. Τα cruisers έχουν συνήθως τις λιγότερες διαδρομές-περίπου 8 cm.
ΕΛΑΤΗΡΙΑ
Οι περισσότερες σύγχρονες μοτοσικλέτες χρησιμοποιούν ελατήρια. Το οπίσθιο ελατήριο (ή ελατήρια) διακρίνεται συνήθως εύκολα. Τα μπροστινά ελατήρια σχεδόν πάντα κρύβονται μέσα στους σωλήνες των πιρουνιών. Η δύναμη του ελατηρίου ονομάζεται βάρος ελατηρίου. η αλλαγή σε ένα ελαφρύτερο ή βαρύτερο βάρος μπορεί να κάνει την οδήγησή σας πιο μαλακή η πιο σκληρή.
ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΞΗΣΗΣ
Ορισμένες αναρτήσεις, ειδικά εκείνες που χρησιμοποιούν ένα μόνο πισινό σοκ, όλο και πιο σκληρές όσο η ανάρτηση συμπιέζεται. Αυτό ονομάζεται ποσοστό αύξησης. Σε dirtbikes ιδιαίτερα, αυτό βοηθά στην αποφυγή μεγάλων προσκρούσεων, ενώ εξακολουθεί να επιτρέπει μια πολυτελή βόλτα ακόμη και με την παρουσία μικρότερων προσκρούσεων.
ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ
Οι περισσότερες πισινές αναρτήσεις μοτοσικλέτας (καθώς και μερικές μπροστινές) πιέζουν τα ελατήρια όταν η μοτοσικλέτα είναι σε κατάσταση ηρεμίας-δίνοντας του μια προφόρτιση, η οποία επηρεάζει το ύψος οδήγησης της μοτοσικλέτας, πράγμα που της επιτρέπει να φέρει πολύ διαφορετικά φορτία. Η αύξηση της προφόρτισης μπορεί να είναι χρήσιμη αν μεταφέρετε επιπλέον βάρος ενός επιβάτη. Οι δρομείς την χρησιμοποιούν για να τελειοποιήσουν τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στην πίστα.
ΑΠΟΓΕΙΟ
Όταν η ανάρτηση εκτρέπεται στη μέγιστη διαδρομή της, λέγεται ότι έφτασε στο απόγειό της. Αν η μηχανή σας το παθαίνει αυτό τακτικά, θα πρέπει να τοποθετήσετε μια πιο σκληρή ανάρτηση και να πάρετε ένα νέο σοκ.
ΜΗ ΑΝΑΡΤΩΜΕΝΟ ΒΑΡΟΣ
Η μάζα της μηχανής σας που δεν υποστηρίζεται άμεσα από τα ελατήρια ανάρτησης: για παράδειγμα, οι τροχοί, τα ελαστικά και τα δισκόφρενα. Λιγότερο μη αναρτώμενο βάρος σημαίνει ότι οι ρόδες της μηχανής σας θα ακολουθούν καλύτερα τις καμπύλες του δρόμου.
HARDTAIL
Μια μοτοσικλέτα χωρίς πίσω ανάρτηση. Ευνοείται από στυλίστες chopper για την καθαρότητα της γραμμής. Η αγαπημένη των φυσιοθεραπευτών και των... πρωκτολόγων για την παροχή ενός σταθερού αριθμού ασθενών στο ιατρείο τους!