Όταν ρωτήσετε τους ανθρώπους ποιες πιστεύουν ότι είναι οι κορυφαίες 5 εταιρείες μοτοσικλετών, θα πετύχουν πιθανώς 2 ή 3. Οι περισσότεροι οδηγοί γνωρίζουν ότι η Honda είναι μία από τις μεγαλύτερες και ότι η Harley δεν αστειεύεται επίσης.
Μερικοί ενδέχεται να προσθέσουν στη λίστα αυτή τη Yamaha. Και δεν θα έκαναν λάθος, αλλά πολύ λίγοι αναβάτες θα ξέρουν για άλλους 2 τεράστιους κατασκευαστές: την Hero και την Bajaj.
Αλλά πρώτα ας επιστρέψουμε στη λίστα Top 5. Σύμφωνα με το Research and Markets, οι 5 κορυφαίες εταιρείες μοτοσικλετών σε απόδοση, στρατηγική και ανταγωνιστική ανάλυση (άρα όχι σε στοιχεία για τις ακαθάριστες πωλήσεις) είναι:
1. Honda
2. Yamaha
3. Hero MotoCorp
4. Bajaj Auto
5. Harley-Davidson
Και πάλι, επιτρέψτε μου να πω, ότι δεν αφορά τον αριθμό των πωλήσεων, αλλά τη στρατηγική τους, τις επιδόσεις τους και τον τρόπο με τον οποίο οργανώνονται σε μια ανταγωνιστική αγορά.
Αυτές με αριθμό 1, 2 και 5 θα τις ξέρετε, αλλά τις 3 και 4 είναι ως επί το πλείστον άγνωστες στους περισσότερους οδηγούς της Βόρειας Αμερικής και αυτό συμβαίνει επειδή δεν υπάρχουν στην αγορά αυτή. Και οι δύο κατασκευαστές είναι από την Ινδία, και οι αγορές τους είναι η Ασία, η Αφρική και η Νότια Αμερική. Αγορές όπου μηχανές χαμηλής μετατόπισης που είναι ανθεκτικές και φθηνές είναι η επιλεγμένη μορφή μεταφοράς.
Η Hero MotoCorp ήταν συνεργάτης της Honda, αλλά το 2011 χωρίστηκε από την Ιαπωνική εταιρεία (που ονομάζονταν Hero Honda). Τώρα, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών στον κόσμο όσον αφορά τις πωλήσεις.
Έχουν επίσης αγοράσει και την εταιρεία του Erik Buell, οπότε αυτή η νέα συνεργασία πιθανότατα θα δει τα ποδήλατα του Buell να πωλούνται μέσω των καταστημάτων του Hero και ενδεχομένως να δούμε την μοτοσικλέτα της Hero να ξεκινά να πωλείται στις ΗΠΑ, αλλά με κάποιο επανασχεδιασμό από τον Buell.
Η Bajaj Auto, παρόλο που το όνομα της περιέχει τη λέξη "Auto", δεν είναι κατασκευαστής αυτοκινήτων, αλλά κατασκευαστής μοτοσικλετών από την Ινδία. Είναι η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο και η δεύτερη μεγαλύτερη στον τομέα των πωλήσεων της Ινδίας.
Και οι δύο κατασκευαστές παράγουν μικρές μηχανές μετατόπισης, συνήθως 150 cc, αν και δεν είναι ασυνήθιστα τα 200 cc. Πωλούνται για μερικές χιλιάδες δολάρια, και είναι πολύ ισχυρές, σχεδιασμένες για τους κακοφτιαγμένους δρόμους σε πολλές χώρες. Και οι δύο κατασκευαστές εξετάζουν την επέκταση της βάσης πωλήσεών τους και ανταγωνίζονται με τα άλλα πιο γνωστά εμπορικά σήματα στη λίστα Top 5.
Αλλά η αγορά της Βόρειας Αμερικής είναι γεμάτη από μάρκες όπως τη Hero και τη Bajaj. Από την θετική πλευρά, δεν είναι νέες εταιρείες, είναι στην αγορά εδώ και δεκαετίες. Είναι τεράστιες και έχουν τα χρήματα για να αναπτύξουν πολλές καινούριες μηχανές. Αλλά από την αρνητική μεριά της υπόθεσης, οι μηχανές τους είναι λιγότερο ελκυστικές και χαμηλής ισχύος. Αλλά είναι.... ΦΤΗΝΕΣ.
Άρα, θα σκεφτόσασταν να αγοράσετε μοτοσικλέτες 200 κυβικών εκατοστών για ας πούμε 1500€; Μια μοτοσικλέτα που είναι ανθεκτική και που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως runaround και που δεν θα σας πειράξει αν τρακάρετε; Ή θα προτιμούσατε να πληρώσετε διπλάσια ακόμη και τριπλάσια για ένα πιο αναγνωρίσιμο όνομα;
Η απόφαση δική σας...