Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΠΟΤΑΣ ..

  1. Κατασκευή Ο ρόλος της σωστής μοτοσυκλετιστικής μπότας είναι να προστατεύει και να ζεσταίνει.
Κατ' αρχήν, γιατί μπότα;
Μα γιατί ένα χαμηλό παπούτσι επιτρέπει
στραμπουλήγματα και "μπάζει" κρύο και νερό. Είναι βέβαια πιο βαριά και στενόχωρη  καθώς και δύσχρηστη στο περπάτημα και στη ζέστη. Ας πούμε ότι τα ξεπερνάμε αυτά και προχωράμε στα βασικά.Υπάρχουν 3 βασικοί τύποι:

α) Η "εντουράδικη" μπότα. Είναι πολύ ψηλή, χωρίς προστατευτικά αστραγάλων αλλά με πολύ σκληρό κάλυμμα κνήμης και εμπρός μέρος πέλματος (με σίδερο). Δυστυχώς δεν υπάρχουν μοντέλα με αδιάβροχη μεμβράνη. Είναι κατάλληλες κυρίως για αγωνιστική χρήση. Η "τρακτερωτή" σόλα διευκολύνει τη βάδιση.

β) Η "τουριστική" μπότα. Ψηλή κι αυτή, πιο κατάλληλη όμως για μακρινά ταξίδια. Υπάρχουν και πλήρως αδιάβροχα μοντέλα. Δεν είναι πολύ κατάλληλη για καθημερινή χρήση αλλά παρέχει καλή προστασία..

γ)  "μποτακι" χαμηλο.  Υπάρχουν και πλήρως αδιάβροχα μοντέλα. Ειναι κατάλληλο για καθημερινή χρηση  και κινηση στην πολη &  παρέχουν  καλή προστασία..

δ) Η "σπορ" μπότα. Πιο κοντή, ξεχωρίζει από το μεγάλο άνοιγμα του άνω μέρους της (προς τα εμπρός), πράγμα που βοηθάει πολύ στις σπορ μοτοσυκλέτες που έχουν σκυφτή προς τα εμπρός θέση οδήγησης. Υπάρχουν και πλήρως αδιάβροχα μοντέλα. Έχει την ισχυρότερη προστασία γι αυτό και δεν διεκδικεί τα πρωτεία στην ευχρηστία (πολύ άβολη, σκληρή και επίπεδη σόλα). Δέστε στη φωτογραφία τα σκληρά προστατευτικά (1=επικνημίδα, 2=προστασία αστραγάλου) που κανονικά πρέπει να έχουν όλες οι μοτοσυκλετιστικές μπότες.

2. Προστασία Το πόδι είναι το πιο εκτεθειμένο σημείο του σώματος, μετά το κεφάλι. Είναι περιττό να αναφέρω γιατί. Για να προστατευτεί χρειάζονται σκληρά τμήματα τουλάχιστον στους αστραγάλους και στο εμπρός μέρος της κνήμης. Επίσης πρέπει να εμποδίζεται το στραμπούληγμα (μπορεί να συμβεί ακόμη και σε ένα στραβοπάτημα καθώς κατεβαίνουμε από τη μηχανή). Επομένως εκτός από ψηλή (αρκετά πάνω από τον αστράγαλο), πρέπει να είναι και σχετικά εφαρμοστή. Δυστυχώς όμως με όλα αυτά δυσκολεύεται ακόμη πιο πολύ το περπάτημα.

3. Βροχή - κρύο Μια μεμβράνη τύπου Gore-tex ή αδιάβροχη  ισοδύναμη δίνει απόλυτη αδιαβροχοποίηση και ίσως βοηθάει και στο κρύο. Οι  ισοθερμικές κάλτσες είναι τελικά αρκετά καλές  γιά προστασία. Προς Θεού όμως, όχι "ποδοσφαιρικού τύπου" βαμβακερές κάλτσες γιατί κατακρατούν τον ιδρώτα ενώ οι μονωτικές τους ιδιότητες είναι κακές Αν βρείτε μπότες με καλή μόνωση, θα ζεσταίνεστε ωραία το χειμώνα αλλά μπορεί να έχετε πρόβλημα το καλοκαίρι. Δύσκολο πράγμα να έχεις ιδανικές μπότες παντός καιρού

 4. Ζέστη Ισχύει ότι και στα μπουφάν και τα παντελόνια, σε μικρότερο βαθμό όμως. Ειδικά αν η μπότα δεν έχει ισχυρή μόνωση, δεν έχει αδιάβροχη μεμβράνη και είναι σχετικά κοντή, μπορεί να φορεθεί και με αρκετή ζέστη.

 5. Ευχρηστία - εμφάνιση Καθορίζει και την τελική επιλογή. Αν ένα παπούτσι σου φαίνεται άβολο τότε δεν πρέπει να το αγοράσεις, γιατί μετά δε θα το φοράς. Άρα η επιλογή είναι ένας αναγκαίος συμβιβασμός. Η εμφάνιση παίζει κι αυτή το ρόλο της. Προσωπικά μου αρέσουν πολλές μπότες και δε θα είχα πρόβλημα να τις φορώ κάθε μέρα. Μόνο να ήταν πιο βολικές στο βάδισμα.... Καθώς διαλέγετε "νούμερο", φορέστε τις κάλτσες που θα χρησιμοποιείτε με τις μπότες. Αν οι μπότες προορίζονται και για θερινή χρήση, έχετε υπόψη ότι το καλοκαίρι και πάλι καταλληλότερες κάλτσες είναι οι μη υδρόφιλες μάλλινες ή μάλλινες - συνθετικές και όχι οι χοντρές "ποδοσφαιρικού" τύπου βαμβακερές. Πριν αγοράσετε, αποφασίστε τι θέλετε. Αν θέλετε να περπατάτε σε ανώμαλο έδαφος ή ...γενικά να περπατάτε, μια κάπως εντουράδικη μπότα είναι η καλύτερη επιλογή. Σ' αυτή την περίπτωση προσέξτε τη σόλα. Πρέπει να είναι σχετικά χοντρή, τρακτερωτή και κάπως μαλακή. Αν όμως "καταπίνετε" πολλά km και εκτός μηχανής φοράτε άλλα παπούτσια, οι τουριστικές είναι προτιμώτερες. Αν έχετε Varadero ή Transalp, οι σπορ μπότες με τις πλαστικές "ξύστρες" μάλλον δε σας αφορούν. Κι ακόμη περισσότερο, ούτε οι σαγιονάρες .................

 

 

Μενού
Λ. Βουλιαγμένης 583, Αργυρούπολη
210 9969793