Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Αντικειμενική και υποκειμενική ταχύτητα

 
Ας υποθέσουμε ότι κάνετε μια δοκιμαστική διαδρομή, δύο φορές, με κρυμμένο το κοντέρ ταχύτητας. Την πρώτη φορά οδηγείτε μια Yamaha R6, και τη δεύτερη μια Royal Enfield Bullet 350. Και τις δύο φορές, προσπαθείτε να διατηρήσετε μια ταχύτητα περίπου 80 km/h χωρίς να υπάρχει καμία άλλη κίνηση για να προσαρμοστείτε σε αυτή.
 
Πιθανώς, η ταχύτητά σας στο R6 θα είναι πολύ υψηλότερη από ό,τι στο Royal Enfield.
 
Αίσθηση ταχύτητας
 
Έτσι, η αίσθηση της ταχύτητας διαφέρει πολύ μεταξύ διαφόρων μοτοσικλετών.
 
Μια ήσυχη λειτουργία του κινητήρα, χωρίς πολύ θόρυβο, σας αποτρέπει από την αίσθηση της ταχύτητας. Ένα παρμπρίζ ή ένα τζάμάκι το κάνει αυτό επίσης, καθώς δεν αισθάνεστε τη ροή του αέρα τόσο πολύ. Μια μηχανή με απότομο τιμόνι σας κάνει επίσης να νομίζετε ότι η ταχύτητά σας είναι χαμηλότερη από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.
 
Η θέση οδήγησης έχει μια επιρροή επίσης: σε μια σπορ μηχανή, μπορείτε να αισθάνεστε άνετα σε μια σχετικά μεγάλη ταχύτητα, γιατί η ροή του αέρα σας υποστηρίζει, ενώ τα χέρια και ο καρπός σας θα το κάνουν αυτό σε χαμηλότερη ταχύτητα.
 
Επειδή ο κίνδυνος να λάβετε ένα πρόστιμο λόγω της πολύ γρήγορης οδήγησης αυξάνεται συνεχώς, όλοι (όχι μόνο οι αρχάριοι) καλό είναι να επιλέγουν μια μηχανή που να τους δίνει την αίσθηση της γρηγοράδας σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες.
 
Αυτό σημαίνει ότι είναι πλεονέκτημα η μοτοσικλέτα σας να είναι λίγο θορυβώδης, αν υπάρχει κάποια κίνηση στο καντράν, αν δεν στρίβει πολύ απότομα, και αν δεν υπάρχει τζαμάκι ή παρμπρίζ.
 
 
 
 
 
Ασφάλεια 
 
Το κύριο πλεονέκτημα μιας μοτοσικλέτας που σας δίνει την αίσθηση του "γρήγορα" ενώ οδηγείτε πιο αργά από όσο θα οδηγούσατε με μια R6, είναι ότι έχετε περισσότερο χρόνο για να λάβετε αποφάσεις. Σε μια R6 μπορείτε εύκολα να φτάσετε τα 100 χλμ/ώρα σε έναν κεντρικό δρόμο, προτού καν το καταλάβετε. Η απόσταση φρεναρίσματος αυξάνει με την αύξηση της ταχύτητας ...


Ταχύτητα σε χιλιόμετρα/ώρα

Απόσταση σε 1 δευτερόλεπτο

Απόσταση ακινητοποίησης

Απόσταση φρεναρίσματος
(με ένα δευτερόλεπτο αντίδρασης επιπλέον)

30 km/u

8 m.

4 m.

12 m.

50 km/u

14 m.

12 m.

26 m.

80 km/u

22 m.

31 m.

53 m.

100 km/u

28 m.

48 m.

76 m.

120 km/u

33 m.

70 m.

103 m.

 


Σημείωση: αυτές είναι οι αποστάσεις, μετρώντας με επιβράδυνση 8 m/s2: πολύ σκληρό φρενάρισμα. Όταν φρενάρετε "κανονικά", η επιβράδυνση είναι περίπου 5 m/s2. Η απόσταση ακινητοποίησης στα 100 χιλιόμετρα την ώρα είναι τότε 77 μέτρα, και όταν συμπεριλάβετε το δευτερόλεπτο που πρέπει να αντιδράσετε, αυτό είναι 105 μέτρα. Έτσι συνεχίστε να εξασκείτε τα φρεναρίσματά σας.
 
Αν η υπερβολική ταχύτητα είναι πολύ εύκολη σε μια μηχανή, θα οδηγήσετε γρηγορότερα, και θα έχετε λιγότερο χρόνο για να προετοιμαστείτε για τις γωνίες.
 
Το ίδιο ισχύει και για κάθε απόφαση που πρέπει να λάβετε: να φρενάρετε ή να παρεκκλίνετε, υπάρχει ή δεν υπάρχει χώρος για να περάσετε, κ.λ.π.
Μενού
Λ. Βουλιαγμένης 583, Αργυρούπολη
210 9969793